Zacielenie reklám na geografické oblasti

Geografické zacielenie v službe Google Ads umožňuje zobrazovať reklamy v geografických oblastiach, ktoré si vyberiete. V krajinách, oblastiach v danej krajine, v okruhu okolo určitého miesta alebo v skupine miest, ktoré môžu zahŕňať zaujímavé miesta, adresy firmy alebo demografické oblasti s viacerými úrovňami.

Pomocou geografického zacielenia môžete svoju reklamu zamerať na oblasti, kde nájdete vhodných zákazníkov, a obmedziť ju tam, kde ich nenájdete. Tento konkrétny typ zacielenia by mohol viesť k zvýšeniu návratnosti investícií.

Naše mestá cielenia reklamy google

Oblasti cielenia reklamy Google

oblasti cielenia reklamy google

Poznámka: Kampane s reklamami na hotely možno zacieliť iba podľa krajiny alebo územia.

Zacielenie na správne miesta pre vaše podnikanie

Ako si zvoliť geografické zacielenie, ktoré je najvhodnejšie pre vaše podnikanie?

Zacielenie na krajinu. Zacielenie vašich reklám na určitú krajinu alebo viacero krajín by mohol byť skvelý nápad, ak poskytujete svoje výrobky a služby na takýchto veľkých územiach. Zacielenie na celé krajiny vám umožňuje dosiahnuť väčšie vystavenie než v prípade zacielenia na individuálne mestá alebo regióny v rámci určitej krajiny.

Oblasti v rámci určitej krajiny. Ak vaša firma neposkytuje služby vo všetkých regiónoch alebo mestách, prípadne ak chcete zamerať svoju reklamu na určité miesta v rámci danej krajiny, zvážte použitie presnejšieho zacielenia. V závislosti od krajiny môžete zacieliť na regióny, mestá alebo oblasti s určitými PSČ.

PS: Firma, ktorá chce mať až na niekoľko výnimiek dosah na všetky oblasti v krajine (napríklad celé Slovensko okrem Bratislavy). V takomto prípade bude vhodnejšie zacieliť na celú krajinu a potom vylúčiť konkrétne miesta.

Určitý okruh v rámci daného miesta. Okruh zacielenia (tiež známy ako blízke zacielenie alebo „zacielenie na okruh“) vám umožňuje, aby ste namiesto zacielenia na jednotlivé mestá, regióny alebo krajiny zvolili zobrazovanie reklám zákazníkom do určitej vzdialenosti od miesta vášho podnikania.

Čo zvážiť pri výbere geografického zacielenia:

  • Uistite sa, že zacieľujete na oblasti, kde sa nachádzajú vaši zákazníci – čo však nevyhnutne nemusí byť miesto, kde sídli vaša firma. Ak napríklad máte firmu, ktorá sa zaoberá elektronickým obchodom, zacieľte na všetky oblasti, do ktorých dodávate tovar, nielen na miesto, kde sa fyzicky nachádza vaša firma.
  • Ak zacielite na oblasť, kde sa vaša firma nenachádza, pri vyhľadávaní na stránkach Google.sk svoju reklamu neuvidíte.
  • Ak zacielite na malý okruh, vaše reklamy by sa mohli zobrazovať nepravidelne, respektíve sa nemusia zobrazovať vôbec. Je to v dôsledku toho, že malé zacielenia nemusia spĺňať naše kritériá zacielenia.
  • Okrem toho vám odporúčame zabezpečiť, aby boli nastavenia zacielenia na jazyky v súlade s geografickým zacielením. Ak napríklad zacielite na anglicky hovoriacich používateľov v Anglicku, nezabudnite zacieliť na anglický jazyk (a uistite sa, že vaše reklamy sú napísané v angličtine).

Určitý okruh v rámci daného miesta: Okruh zacielenia (tiež známy ako blízke zacielenie alebo „zacielenie na okruh“) vám umožňuje, aby ste namiesto zacielenia na jednotlivé mestá, regióny alebo krajiny zvolili zobrazovanie reklám zákazníkom do určitej vzdialenosti od miesta vášho podnikania.