Zhoda klucovych slov AdWords

Možnosti zhody kľúčových slov AdWords Google

 

Typy zhody kľúčových slov vám umožnia riadiť, ktoré vyhľadávania môžu spustiť zobrazenie vašej reklamy. Mohli by ste napríklad použiť voľnú zhodu a zobraziť reklamu širokému publiku, alebo presnú zhodu, aby ste sa zamerali na konkrétne skupiny zákazníkov.

Z našich skúseností môžeme povedať že čim relevantnejšie kľúčové slovo „výraz“ tým je proces dosiahnutia cieľa (konverzie) podstatne výkonnejší, a aj cena za klik je vo väčšine prípadov nižšia. Laicky povedané kde je nižšia konkurencia je aj nižšia cena :)!

 

Ako to funguje

Vo všeobecnosti platí: čím voľnejšia je možnosť zhody kľúčového slova, tým viac potenciálnych návštevníkov získa dané kľúčové slovo. A naopak, čím konkrétnejšia je možnosť zhody kľúčového slova, tým bude kľúčové slovo relevantnejšie pre vyhľadávania používateľov.

 

Rôzne typy zhody

Jednotlivé typy zhody spustia zobrazenie reklamy na základe vyhľadávania zákazníka rôznymi spôsobmi. Poznáme štyri typy zhody a jeden vylučujúci typ.

 

Na čo treba pamätať

V kľúčových slovách nie je rozhodujúce používanie veľkých a malých písmen. Nemá to vplyv na ich priradenie. Medzi kľúčové slová napríklad nemusíte zadať výrazy dámske čiapky a Dámske čiapky. Výraz dámske čiapky bude zahŕňať oba tieto varianty.

Ako sa dozviete v nasledujúcich sekciách, symboly majú v službe AdWords špeciálny význam, preto by ste ich nemali používať. Kľúčové slová naviac nesmú obsahovať neštandardné znaky, ako napríklad: ! @ % , *

Typy zhody kľúčových slov môžete používať v kampaniach, ktoré zobrazujú reklamy vo Vyhľadávacej sieti. V Obsahovej sieti sa všetky kľúčové slová považujú za kľúčové slová s voľnou zhodou.

 

Voľná zhoda (príklad)

Voľná zhoda je predvoleným typom zhody, ktorý majú priradené všetky kľúčové slová. Reklama sa môže zobrazovať vo vyhľadávaniach, ktoré zahŕňajú chybne zapísané slová, synonymá, súvisiace vyhľadávania a ďalšie relevantné variácie.

  • Príklad kľúčového slova: dámske čiapky
  • Príklad vyhľadávania: kúpiť dámske čiapky

 

Modifikátor voľnej zhody (príklad)

Reklama sa môže zobrazovať vo vyhľadávaniach, ktoré obsahujú modifikovaný výraz (alebo príbuzné variácie, ale nie synonymá) v ľubovoľnom poradí.

  • Symbol: +kľúčové slovo
  • Príklad kľúčového slova: +dámske +čiapky
  • Príklad vyhľadávania: čiapky pre ženy

 

Frázová zhoda (príklad)

Reklama sa môže zobrazovať vo vyhľadávaniach, ktoré predstavujú frázy a ich príbuzné variácie.

  • Symbol: kľúčové slovo
  • Príklad kľúčového slova: dámske čiapky
  • Príklad vyhľadávania: kúpiť dámske čiapky

 

Presná zhoda (príklad)

Reklama sa môže zobrazovať vo vyhľadávaniach, ktoré predstavujú presný výraz a príbuzné variácie tohto presného výrazu.

  • Symbol: [kľúčové slovo]
  • Príklad kľúčového slova: [dámske čiapky]
  • Príklad vyhľadávania: dámske čiapky

 

Vylučujúca zhoda (príklad)

Reklama sa môže zobraziť vo vyhľadávaniach bez výrazu.

  • Symbol: kľúčové slovo
  • Príklad kľúčového slova: ženy
  • Príklad vyhľadávania: baseballové čiapky

 

Príbuzné variácie kľúčových slov

Aby ste neprišli o potenciálnych zákazníkov, vašu reklamu zobrazíme v prípade príbuzných variácií kľúčových slov s frázovou a presnou zhodou, aby sme možnosť zobrazenia reklamy pri relevantných vyhľadávaniach zvýšili na maximum. Príbuzné variácie zahŕňajú chybne napísané slová, tvary v jednotnom a množnom čísle, akronymy, odvodené slová (napríklad podlaha a podlahový), skratky a inak použité diakritické znamienka. Príbuzné variácie teda nie je potrebné osobitne pridávať ako kľúčové slová.

Ak máte napríklad kľúčové slovo s frázovou zhodou detské kolobežky, chcete, aby sa vaša reklama zobrazovala aj vtedy, keď niekto vyhľadáva výrazy detská kolobežka alebo detske kolobezky.

Nezabúdajte, že aj keď zobrazujeme príbuzné variácie vašich kľúčových slov s frázovou a presnou zhodou, tieto typy zhody vám stále dávajú väčšiu kontrolu ako voľná zhoda. Je to tak preto, lebo kľúčové slová s voľnou zhodou sa zobrazujú aj v prípade synoným a súvisiacich vyhľadávaní, ktoré sa nepovažujú za príbuzné variácie.

V kampaniach propagujúcich inštaláciu aplikácie môžeme rozšíriť rozsah typov zhody kľúčových slov tak, aby boli špecifické pre aplikácie. Môže to fungovať takto:

  • V prípade kľúčových slov s presnou a frázovou zhodou môžeme vykonať menšie zmeny (napríklad pridať alebo odstrániť slovo aplikácia) hľadaných výrazov, aby sa lepšie zhodovali s vašimi zacielenými kľúčovými slovami.
  • V prípade kľúčových slov s voľnou zhodou môžeme použitím informácií o kategórii aplikácie zvýšiť presnosť zacielenia a dosah.

 

Zdroje:
https://support.google.com/adwords/answer/2497836?hl=sk&ref_topic=3122868
0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár